O Elder Scrolls a dalších projektech

Malukah v následujícím rozhovoru odpovídá na několik otázek o jejím velkém úspěchu a rychlého vzestupu ke slávě, a to jak na YouTube, tak ve světě „The Elder Scrolls Online“ a rovněž o dalších projektech.

Nejprve se chci zeptat, jak se právě máš?

Mám se skvěle, děkuji za optání!

Když jsi natočila The Dragonborn Comes, myslela jsi, že bys mohla někdy nakonec nahrát hudbu pro hru Elder Scrolls?

Vůbec ne. Myslím, že moje mysl stále nemůže uvěřit, že se to stalo. Je úžasné, že mi ZeniMax Online Studios důvěřovali a dali příležitost. Byla to neuvěřitelná zkušenost.

Jaký byl proces nahrávání pro ESO? Napsala jsi hudbu, a pokud ano, co bylo v písních tvou inspirací?

Ano, složila jsem hudbu pro skladby. Proces skládání pro bardské písně začal výběrem z několika básní a textů napsaných týmem ESO Writing Team. Pro mě to byl jiný způsob kompozice, jelikož jsem zvyklá psát texty na melodii, a ne melodii k textům. Zajímalo mě, jestli to bude extra náročné…

Po prvním přečtení jsem se cítila opravdu šťastná, protože básně měly velký rytmus, rýmy a skvělý příběh. Vzpomínám si, že jsem začala slyšet v mé hlavě melodie, když jsem je procházela. Byla jsem inspirována hudbou, kterou všichni milujeme z her Elder Scrolls. Konkrétně se jednalo o způsob, jak se cítím, když poslouchám nádherné bardské Skyrim písně od Jeremyho Soula. Snažila jsem se ze všech sil najít melodie a tóny, které jeho hudba ve mě tyto pocity vyvolává.

Jakmile jsem si vybrala skladby, musela jsem se naučit hrát na loutnu a nahrát je. Vokály jsem zaznamenala spíše přirozeným přístupem než s reverb, který používám ve svých videích na YouTube. Nemyslím si, že mají v Tamrielu reverb…haha! Písně byly také nahrávány s dalšími herci a profesionálními hráči na loutny a flétny. Těším se až to všechno uslyším ve hře.

Jak vypadá proces psaní tvých písní? Jak Malukah dokáže jemnou melodickou myšlenku přeměnit v mistrovské dílo?

Jsi příliš laskavý! Myslím, že když je melodie krásná, bez ohledu na to, jak je jednoduchá nebo jemná, můžete ji nechat…. samostatně, s kytarou, s orchestrem. To je to, co nejvíce miluji na melodii, že může být „škálovatelná“. Vytváření souvislostí okolo příjemné melodie je pro mě nejzábavnější částí skládání hudby. Líbí se mi hledat protichůdné melodie, které se doplňují, podporují a obohacují původní línii. Je důležité stavět jen tolik vrstev, aby původní záměr melodie nebyl ztracen.

Od Dragonborn Comes jsi dělala hudbu pro Mass Effect, Guild Wars 2 a nejvíce pozoruhodná je tvá skladba „Frozen Sleep“, kterou tě Microsoft požádal, abys zahrála na mistrovství HALO 4. Jaká to byla zkušenost?

Vystoupení v PAX je něco, na co nikdy nezapomenu. Trpím trémou, takže to byla pro mě velká výzva. Bylo to živě vysíláno na Xbox Live. Byla jsem tak vystrašená, když mi Microsoft zavolal. Moje nejistá strana chtěla utéct, ale lidé online mě inspirovali, abych čelila svému strachu. Nedopusť, aby tě zastavil. Lidé ze společnosti Microsoft a 343, kteří tuto událost organizovali byli úžasní. Mám na to hodně dobrých vzpomínek.

Nejen, že jsi udělala hudbu pro ESO, ale nedávno jsi propůjčila svůj hlas do úžasného soundtracku společnosti Austin Wintory pro The Banner Saga, kterou vyvinulo Stoic Studio. Jaká to byla zkušenost?

The Banner Saga je krásná dojemná hra. Nahrávání vokálů bylo stejně krásným a dojemným zážitkem. Cítila jsem se velmi poctěna, když se mě Austin zeptal, zda bych se chtěla spolupodílet na textech pro závěrečnou skladbu „Onward“. Byla napsána v angličtině a přeložena do islandštiny. Jsem velkým fanouškem Austinovy hudby, je obdivuhodně povzbudivý člověk. V soundtracku najdete také nádherné sólové housle od Taylor Davis a vokály od Petera Hollense. Taylor Davis mě přizvala k natáčené některých částí hudby z této hry. Filmový režisér Landon Donoho skutečně za mnou přiletěl do mého rodného města Monterrey, abych mohla natočit svou část ve videu.

Bylo také oznámeno, že společně s Peterem Hollensem budete spolupracovat s Jeremym Soulem na jeho projektu “The Northerem“. Jak se na to připravuješ?

Budu muset vymyslet způsob, jak zpívat před Jeremym Soulem, aniž bych dostala panický záchvat. Drž mi palce. Haha! Je úžasné, že pozvali Petera a mě, abychom byli součástí jeho první symfonie. Nemohu se dočkat na natáčení.

Osobně si myslím, že jsi udělala jedno z nejhezčích ztvárnění „Pippin’s Song z The Return of the Kind“, jaké jsem kdy slyšel. Co tě přimělo k přesunu od coverů k videohrám až ke skladbám z filmových a televizních seriálů?

Díky, že jsi to řekl. Myslím, že od samého začátku se chci zabývat hudbou, kterou miluji. Hudbou, která mě rozpohybuje bez ohledu na to, odkud je. Hodně této hudby pochází z her, kde trávím hodně volného času, ale bezpochyby jsou také soundtracky a písně pro film a televizi, které jsou skvělou inspirací. Různé fantasy, historické… líbí se mi. Hehe!

Kdybys mohla shrnout všechny tvé úspěchy do jediného slova. Které to bude a proč?

Týmová práce. Hmm…zní to jako něco z obchodní prezentace. Haha! Možná komunita? Nic by se nestalo bez podpory vás všech, kteří podporují mou hudbu, kterou sdílím. Bez výjimky jsou to lidé, kteří se mě snažili najmout a vždy pochválili. Jsem za to vděčná. Cítím se každý den velmi šťastná.

Je něco na čem nyní pracuješ?

Později v tomto roce budu dělat nějaké vokály pro skladatele Jimmyho Hinsona (Big Giant Circles) pro hru There Came An Echo od Iridium Studios. Moc se těším. A samozřejmě plánuji i nějaké další covery.

Děkuji Malukah! Velmi si vážím, že jsi si udělal čas na zodpovězení pár otázek.

Mám vás moc ráda. Podporujete mě od samého začátku. Děkuji!

Překlad rozhovoru poskytnutého pro questgamingnetwork.com z roku 2014.